پوست صورتمان را به چه چیزی بشوییم؟

آیا استفاده از صابون برای شتستشو پوست ضورت توصیه می شود؟
پاکسازی صورت با تونر و شیرپاک‌کن،آرایش پاک کن، بخور صورت با آب، شست‌وشوی صورت با مایع مخصوص و… همگی راه‌هایی برای پاک کردن پوست هستند. اما بهترین و مفیدترترین روش برای شست‌وشوی صورت کدام است؟ این یکی از سوالاتی است که برای همه ی م مطرح است و جواب‌های درست و غلط زیادی هم به آنها داده می‌شود.

قبل از هرچیزی بهتر است بگوییم شست و شوی پوست صورت و بدن با صابون کاملا اشتباه است.

شست و شوی صورت با صابون

همانطور که میدانید pH پوست انسان در محدوده ی کمتر از ۷ قراردارد، یعنی پوست ما کمی حالت اسیدی دارد و

شستوشو صورت با صابون
شستوشو صورت با صابون

خنثی نیست. از طرفی صابون ها و اکثر شوینده های شیمیایی pH بالای ۷ دارند و خاصیت قلیایی یا بازی  دارند. با توجه به عدم سازگاری اسید و باز بدیهی است استفاده از صابون های شیمیایی به جهت شستشو پوست صورت اصلا توصیه نمی شود. بنابراین باید شوینده ای را انتخاب کنیم که در وحله ی اول pH مناسب و نزدیک به پوست انسان داشته باشد.خیلی ها مایل هستن برای پاک کردن پوست حتما از پاک کننده ای که نیاز به آبکشی داره استفاده کنن چون حس تمیزی بیشتری بهشون میده و اولین گزینه ای که به ذهنشون میرسه، استفاده از صابونه. اما امروزه عوارض صابون برای پوست، بویژه پوست حساس ثابت شده ست و به هیچ عنوان توصیه نمیشه.

به دلیل نوع ترکیباتی که در صابون وجود دارد نمی توان از آن انتظار داشت فقط چربی های اضافی که روی سطح پوست جمع شده‌اند را پاک کند. چون صابون یک پاک کننده قوی است که تمام چربی پوست را از بین می برد. به همین دلیل است که بعد از استحمام و استفاده از صابون، احساس خشکی و کشیدگی پوست را کاملا حس خواهید کرد.

شاید استفاده از صابون برای پوست بدن مناسب باشد و بتوان با یک لوسیون بدن عوارض آن را برطرف کرد، اما استفاده از صابون معمولی برای پوست صورت به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چون پوست صورت بسیار حساس تر از دیگر نقاط بدن است و نقش مهمی را در حفظ زیبایی شما ایفا می‌کند.

هر صابون برای پوست مضر است؟

ببینید شوینده ها به صورت کلی به دو دسته ی شوینده های صابونی و غیر صابونی تقسیم بندی می شوند. اما توجه کنید هر صابونی یک شوینده ی صابونی نیست و هر شوینده ی غیرجامدی الزاما غیر صابون نیست و می تواند جز شوینده های صابونی قرار بگیرید.

اکثر شوینده های شیمیایی برای پوست ما مضر هستند و در طبقهی شوینده های صابونی قرار میگیرند. تشخیص و انتخاب شوینده ی مناسب پوست هر کسی کار ساده ای نیست. اما مهمترین قدم در جهت سلامت پوست و زیبایی انتخاب یک شوینده مناسب است. در این خصوص ما در کنارتان هستیم تا بهترین شوینده مناسب پوست خودتان را انتخاب کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

امروزه متداول است که استفاده از شیر پاک کن ها، آرایش پاک کن ها و لوسیون‌های گیاهی یا شیمیایی را به افراد برای شست‌وشوی پوست صورتشان توصیه می‌کنند و البته خیلی‌ها هم به روال سابق از صابون معمولی برای شست‌وشو و تمیزی پوست خود استفاده می‌کنند و تا به حال دچار هیچ عارضه‌ای هم نشده‌اند. این یک راز نیست درواقع یک تشخیص درست از سوی شما یا پزشک زیبایی شماست که بگوید نوع پوست شما کدام یک از ۳ حالت چرب، خشک و نرمال است و شما باید کدام شیوه را برای شست‌وشوی پوست خود انتخاب کنید. به گفته یک متخصص پوست و زیبایی آب، مفیدترین و ساده‌ترین راه برای پاک کردن آلودگی‌های موجود روی پوست است که افراد می‌توانند در روز به دفعات متعدد با هر نوع پوستی از آن استفاده کنند و دچار هیچ مشکلی نشوند.
برای پیدا کردن بهترین روش شست‌وشوی پوست حتما از شماوره رایگان بسکین استفاده کنید.

بهترین شوینده پوست صورت

شست‌وشوی پوست یک ضرورت است اما اینکه با چه ماده‌ای شست‌وشو شود بستگی به وضعیت پوست افراد دارد. وقتی شخصی پوست خشکی دارد مسلما باید از شست‌وشوکننده‌هایی که اسیدیته بیشتر، قلیای کمتر و PH‌های پایین‌تری دارند، استفاده کند. وقتی پوستی نرمال است ممکن است خیلی در این زمینه مشکل نداشته باشند. البته پوست‌های نرمال نیز گاهی خشک و گاهی چرب می‌شوند این به آن معناست که وقتی شخص می‌گوید پوست من چرب نیست و خشک هم نیست اما وقتی می‌شویمش خیلی احساس خشکی می‌کنم، یعنی این پوست نرمال رو به خشکی است اما اگر چنین شکایتی نداشته باشد یعنی یک پوست نرمال رو به چرب دارد. اما پوست چرب که به محض شستن فورا دوباره چرب می‌شود، کاملا واضح است که نیاز به شست‌وشوی بیشتری دارد. این نوع پوست محدودیت کمتری در استفاده از صابون‌ها دارد به طوری که اگر کسی پوست چربش را با صابون‌های معمولی و حتی بدن‌شوی هم بشوید، احساس ناخوشایندی به او دست نمی‌دهد و احساس سوزش و کش‌آمدگی در پوستش نمی‌کند. اما این بدین مفهوم نیست که به پوستش آسیبی نمیرسد.

بهرین روش شست و شو صورت
بهرین روش شست و شو صورت

توصیه شما برای شست‌وشو کدام یک از روش‌هاست؟
طبیعتا توصیه اول ما این است که اگر پوست نیازی به شست‌وشو با صابون یا محلول‌های شست‌وشو ندارد، تنها شست‌وشوی با آب کافی است پس بهتر است صورت با آب خالی شست‌وشو داده شود اما اگر میزانی از آلودگی در صورت وجود دارد و حتما باید ماده پاک‌کننده‌ای به کار گرفته شود آن زمان باید تشخیص داده شود که چه نوع صابون یا شوینده‌ای برای این فرد مناسب است.

خانم‌ها برای پاک کردن آرایش صورت می‌توانند از پاک‌کننده‌ها و شیرپاکن‌ها استفاده کنند یعنی الزامی وجود ندارد که برای پاک‌کردن آرایش حتما از آب استفاده شود ولی اگر کسی دوست دارد حتما صورتش را بشوید باید صابون یا مایع شست‌وشویی مناسب پوست خودش انتخاب شوند. مایع‌ها و ژل‌های شست‌وشوی پوست نیز می‌توانند برای پاک کردن و شست‌وشوی پوست مناسب باشند و عوارضی ندارند و فقط برای پوست‌های خشک باید خیلی دقت شود که مناسب با پوست انتخاب شود و نباید از پایه‌های خیلی قلیایی استفاده کنند. اما مجددا تاکید میکنیم انتخاب شوینده مناسب هر پوست کاملا تخصصیست و این کار را به مشاورین ما بسپارید. به صورت رایگان در کنار شما هستیم.

چندباردر روز صورتمان را بشوییم؟

تعداد دفعات شست‌وشوی صورت هم باز به نوع پوست هر فرد بستگی دارد. اگر فرد پوست چربی دارد باید به دفعات بیشتری پوست را بشویید. معمولا پوست خشک در شبانه‌روز بیش از یک بار به شست‌وشو با پاک‌کننده‌ها نیاز ندارد، اما پوست طبیعی تا ۲ بار می‌تواند با پاک‌کننده‌ها شست‌وشو شود و برای پوست چرب حتی بیش از ۳ بار هم اشکالی ندارد.البته شست‌وشو با آب تا هرچندبار در شبانه‌روز که انجام شود حتی برای پوست خشک هم مجاز است. فردی که پوست خشک دارد و تمایل دارد که پوستش را چندبار بشوید؛ می‌تواند یکبار در روز که آلودگی پوستش بیشتر است از پاک‌کننده‌ها استفاده کند و دفعات بعدی فقط با آب خالی صورتش را بشوید. انتخاب شوینده مناسب به شما کمک میکند تا پوست خشک یا چرب شما به پوست نرمال تبدیل شود.

پاک کننده عمقی پوست
پاک کننده عمقی پوست

برای شستن صورت از چه شوینده ای استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد استفاده از صابون های شیمیایی و معمولی برای شستشو پوست صورت به هیچ عنوان توصیه نمی شود، اما قرن هاست که از صابون برای شستشو صورت استفاده می شود. در ترکیبات صابون از نمک ها و اسیدهای چرب استفاده شده که باعث پاک شدن چربی و آلودگی ها از روی پوست می شود.اما امروزه به این نتیجه رسیده ایم که تولید چربی برای پوست، کاملا طبیعی و ضروری است و همیشه مقدار کمی از آن باید به صورت یک لایه بسیار نازک روی منافظ پوست باقی بماند تا باعث حفظ رطوبت در پوست شود. در این مقاله به بررسی جایگزینهای مناسب صابون برای شستن صورت میپردازیم.

جایگزین های مناسب صابون برای شستن پوست صورت چیست؟

شستشو صورت با پن های گیاهی که همان صابون های گیاهی با pH نزدیک پوست انسان هستند، یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن صورت است. توصیه می شود که شب قبل خواب حتما صورتتان را به وسیله پن گیاهی مناسب پوست خودتان بشویید حتی اگر آرایشی نکرده اید.

هنگامی که صورت خود را با استفاده از پن گیاهی تمیز می کنید تمام مواد آرایشی را از روی پوست خود برداشته وبه آن اجازه می دهید تا تنفس کرده و استراحت کند. اگر درحالی که هنوز آرایش روی صورت تان است به رخت خواب بروید پوست نمی تواند نفس بکشد و صبح صورت تان کسل و خسته است. و با توجه به گردش خون در شب شما سلول های مرده بیشتری در روز روی پوست خودتان دارید. به عبارتی در طول شب پوست شما یک روند ترمیم و بازسازی را انجام داده که در نهایت سبب ایجاد سلول های مرده روی پوست تان می شود.

شست و شو صورت با پد و حوله استحمام
شست و شو صورت با پد و حوله استحمام

ژل شستشو صورت (فیس واش) چیست؟

ژل های شستشو محلول های غلیظی هستند که پوست را به صورت سطحی تمییز می کنند و در ترکیب با آب رقیق شده و ایجاد کف می کنند. از ژل شستشو صورت برای پاکسازی انواع آلودگی ها از روی پوست صورت استفاده می شود. استفاده از این محصول بسیار ساده است، باید پوست صورت خود را با آب مرطوب کنید، مقداری از ژل شستشو را روی دست ریخته و روی پوست صورت ماساژ دهید، بعد صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید.

شما با کمک یک ژل پاک کننده در صبح خودتان را از این سلول های مرده خلاص کرده و کمک می کنید تا روز با شادابی بیشتری برای پوست تان آغاز شود.

البته فقط ژل شستشو برای تمیز کردن پوست کافی نیست. بلکه شما باید از میسلارواتر ، ژل شستشو ، تونر و آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید. این پاک کننده ها بر خلاف صابون، از ساختاری بسیار ملایم و سازگار با پوست برخوردار هستند و می توانند در کنار پاکسازی پوست ، رطوبت آن را نیز تامین و حفظ کنند.

استفاده از این محصولات نه تنها آسیبی به پوست وارد نمی کند بلکه با ترکیبات بسیار ارزشمندی که در فرمول ساخت آنها به کار رفته است موجب نرمی، لطافت و حفظ رطوبت آن می شوند. پاک کننده ها بر اساس کاربرد هایی که دارند به محصولات متنوعی تقسیم بندی شده اند که شما می توانید بر اساس نوع پوست و کاربرد آن، مخصوص مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

بهترین پاک کننده ها برای انواع پوست صورت کدامند؟

بهترین پاک کننده برای صورت های جوش‌دار، پاک کننده دارای سالیسیلیک می باشد.
اگر دارای پوست چرب می باشید، بهتر است از پاک کننده های کفی استفاده کنید.
اگر دارای پوستی خشک هستید، توصیه می شود از پاک کننده های چرب یا روغنی استفاده کنید.

افرادی که پوست خشکی دارند، چگونه آرایش خود را پاک کنند که پوستشان بیشتر خشک نشود؟
بهتر است این افراد، پاک کننده های صورت را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنند.
اگر دارای پوستی خشک هستید، توصیه می شود از پاک کننده های چرب استفاده کنید.
باید روغن پاک کننده را بر روی یک پنبه بریزند و سپس آن را به پلک ها، لب ها، ابروها و کل صورت خود بکشند.
برای از بین بردن آلودگی و یا آرایش، ماساژ دادن صورت با روغن نیز مفید است.
صورت خود را با کف و یا ژل پاک کننده بشویید. سپس با لیف گرم آن پاک کننده را از بین ببرید. با این کار لایه برداری پوست نیز انجام می شود.
این نکته را از یاد نبرید که تا پوستتان خشک نشده، کرم مرطوب کننده را به پوستتان بمالید.

توجه کنید که پاک کننده های سطحی و عمقی هر دو باید در کنار هم استفاده شود و مسئله مهم این است که پاک کندده های سطحی و عمقی بایستی مناسب پوست شما باشند. جهت انتخاب پاک کننده مناسب پوست خودتان با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.

 

شوینده مناسب پوست خشک چرب و معمولی

واقعیت این است که بسیاری از ما دقیقا نوع پوستمان را نمی‌شناسیم و نمی‌توانیم بر این اساس صابون یا شوینده مناسب و سازگار با پوست خود را انتخاب کنیم، به همین دلیل متخصصان پوست بر ضرورت شناخت نشانه‌های اولیه و اصلی تشخیصی نوع پوست که می‌تواند، خشک، چرب، معمولی یا مختلط باشد، تاکید می‌کنند.

بنابراین حتما از مشاوره ی ما استفاده نمایید

کسانی که پس از شستن صورت یا استحمام احساس کشیدگی، خشکی و ترک خوردن پوست را دارند و حتی پوستشان با پوسته‌ریزی‌های پراکنده مواجه است، دارای پوست خشک و حساس هستند، اما برعکس افرادی که حتی پس از استحمام احساس می‌کنند که هنوز صورت‌شان تمیز نشده است و همچنان سنگینی چربی را روی آن احساس می‌کنند یا این‌که پوستشان در بیشتر مواقع براق است، دارای پوست چرب هستند.

مسلما اگر از آن دسته افرادی هستید که با شست‌وشوی مکرر پوست احساس خشکی یا استفاده نکردن از شوینده‌ها احساس چرب شدن و سنگینی روی پوست می‌کنید، دارای پوست معمولی هستید، اما اگر پوستتان در مرکز صورت چرب و در حاشیه‌ها و مناطق نزدیک به رویش مو خشک است، پوستتان از نوع مختلط محسوب می‌شود.

این که پوست شما از نوعی می باشد بسیار مهم است و تجویز یک شوینده ی مناسب با توجه به نوع پوست شما صورت می گیرد.

بهترین روش شست و شو صورت

شاید بتوان گفت، برای تمیز کردن صورت «بهترین روش» وجود ندارد!

شست و شو صورت
شست و شو صورت

عواملی از قبیل؛ نوع پوست، محیط زندگی و نوع آرایش در تمیز کردن صورت اهمیت بسزایی دارند و به علاوه امروزه تمیزکننده‌های متفاوتی وجود دارد. تمیزکننده‌های جامد (قالبی) که ممکن است یا صابون باشند یا از نوع پاک کننده‌های ترکیبی که در انواع مختلف پوست (خشک، چرب، مختلط) به کار برده می‌شوند. همچنین می‌توانند حاوی دارو‌هایی مانند مواد ضدباکتری یا انواع مختلف ساینده باشد . در این خصوص نیز می توانید با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.

 

اشتباهات رایج در شستن صورت

از محصولات صابونی استفاده می‌کنید
هرگز از محصولات صابونی استفاده نکنید.

محصولات صابونی، چربی طبیعی پوست را از بین می‌برند و پوست را تحریک و خشک می‌کنند و احتمال ملتهب شدن آن را بیشتر می‌کنند. اما شوینده‌های غیر صابونی، پوست را مرطوب می‌کنند و بازسازی می‌کنند.

اشتباه می‌شویید
برای اینکه کار شستشو بیشترین تأثیر را داشته باشد، شوینده را با حرکات مدور روی پوست تان بمالید. با این کار، گردش خون زیر پوست بیشتر می‌شود و غدد لنفاوی ترغیب می‌شوند که مواد زائد را از بافت‌های بدن بیرون بکشند. با افزایش گردش خون، پوست پف می‌کند و به جای شل شدن و افتادن، سفت و رو به بالا قرار می‌گیرد.

پوست تان را با فشار زیادی مالش می‌دهید
برای خلاص شدن از آلودگی‌های پوست نیازی نیست صورت تان را محکم مالش دهید. یک فشار ملایم هم تأثیرگذار خواهد بود و نیازی به بد رفتاری با پوست تان نیست. این تصور که باید پوست را محکم مالش داد اشتباه است. با وجود یک شوینده‌ی مناسب، احتیاجی به فشار آوردن به پوست نیست.

بیش از حد لایه برداری می‌کنید
محصولات و ابزار‌های لایه بردار می‌توانند سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرند و پوست را درخشان کنند. اما لایه برداری روزانه می‌تواند باعث خشکی و پوسته شدن پوست شود. این کار برای اطمینان از پاکسازی پوست انجام می‌شود، ولی به حساس شدن پوست می‌انجامد.

کار لایه برداری را به حداکثر دو بار در هفته محدود کنید.

از لیف استفاده می‌کنید
شاید تصور کنید که استفاده از لیف هنگام اسکراب صورت می‌تواند به پاک شدن آلودگی‌ها کمک کند، اما شما با این کار در حقیقت به تعادل آسیب پذیر باکتریایی روی پوست تان صدمه می‌زنید. تحقیقات علمی نشان داده است ما برای آنکه بتوانیم سلامت پوست مان را حفظ کنیم، باید از باکتری‌های مفیدی که روی آن زندگی می‌کنند و جمعیت میکروبی پوست را تشکیل می‌دهند، محافظت کنیم.

این باکتری‌های مفید می‌توانند جلوی عفونت را بگیرند، التهاب را کنترل کنند، به بهبود زخم کمک کنند و پوست را جوان‌تر نگه دارند؛ بنابراین نیازی به پاکسازی قوی با لیف نیست و به جای آن می‌توانید با استفاده از دست هایتان، حداکثر دو بار در هفته پوست تان را اسکراب و لایه برداری کنید.

از پد‌های پاک کننده‌ی صورت استفاده می‌کنید
استفاده از این پد‌ها شاید بهتر از این باشد که اصلاً صورت خود را نشویید، اما نباید برای کار شستشوی روزانه‌ی صورت تان به آن‌ها تکیه کنید. این پد‌ها پوست را تمیز نمی‌کنند و خود دارای مواد شیمیایی هستند. ایرادی ندارد موقتاً از آن‌ها استفاده کنید، اما باید در اولین فرصت صورت خود را با یک شوینده‌ی مناسب به طور کامل بشویید.

آیا روشی منحصربفرد و خاص برای شستشوی صورت وجود دارد؟!؟ صورتمان را چطور بشوییم؟! +اشتباهاتی که پوست صورت را نابود می‌کند!

از محصولات مناسب پوست تان استفاده نمی‌کنید
ایم موضوع که شاید از هر چیزی مهم تر باشد. نیازمند تخصص و تجربه است. جهت انتخاب محصول مناسب پوست خودتان حتما از مشاوره رایگان ما استفاده کنید

اگر پوست نازکی دارید، نباید از محصولاتی استفاده کنید که پوست شما را تحریک می‌کنند. اگر مستعد جوش هستید، شوینده‌های ملایم تنها درصورتی برای شما مؤثر هستند که بعد از آن، از یک تونر هم استفاده کنید تا منافذ پوست تان را منقبض کند.

صورت تان را با حوله خشک می‌کنید
کشیدن حوله به صورت باعث از بین رفتن لیپیدها، پروتئین‌ها و اسید‌های چربی می‌شود که از تحریک شدن پوست جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل بهتر است صبر کنید تا صورت تان خودش خشک شود تا محافظ پوست تان سالم باقی بماند.

دمای آب مناسب نیست
آب اگر بیش از حد داغ باشد، پوست خشک خواهد شد و اگر سرد باشد، منافذ پوست باز و در نتیجه، تمیز نخواهند شد. بهترین دما، آب ولرم است. نه خیلی داغ و نه خیلی سرد.

بیش از حد صورت تان را می‌شویید
افرادی که پوست خشکی دارند فقط یک بار در روز باید صورت خود را بشویند و حتی کسانی که پوست چربی دارند هم حداکثر دو بار در روز باید این کار را انجام دهند. هر حالتی بیشتر از این، می‌تواند پوست تان را خشک کند، که در نتیجه‌ی آن، پوست برای جبران این خشکی، چربی بیشتری تولید خواهد کرد.

اگر فقط یک بار در روز صورت تان را می‌شویید، این کار را شب‌ها انجام دهید نه صبح ها. به این ترتیب، تمام آلودگی‌های انباشته در طی روز را از صورت تان پاک می‌کنید. فقط نور خورشید نیست که باعث پیری پوست می‌شود، بلکه آلودگی‌ها هم همین تأثیر را دارند.

مرطوب کننده را دیر به پوست تان می‌زنید
بهترین زمان برای زدن کرم‌ها و سرم ها، بلافاصله بعد از تمام شدن کار شستشوی صورت است، بنابراین برای زدن آن‌ها به پوست تان خیلی صبر نکنید. چون در آن زمان، پوست صورت در تمیزترین حالت ممکن خود است، شما می‌توانید با استفاده از مرطوب کننده، جلوی از دست رفتن رطوبت پوست را بگیرید.

تنها مورد استثنا، محصولات ضد جوش است. این محصولات اگر روی پوست خیس زده شوند، می‌توانند پوست را اذیت کنند؛ بنابراین تا خشک شدن پوست صبر کنید، چون لازم نیست تمام محصول ضد جوش فوراً جذب پوست شود.

اجازه می‌دهید مواد روی پوست تان انباشته شوند
اگر محصولات پوستی یا مواد آرایشی را به طور کامل از پوست تان پاک نکنید یا بعد از استفاده از شوینده، صورت تان را به خوبی با آب نشویید، پوست تان تحریک و اذیت می‌شود و جوش خواهید زد. اگر شوینده‌ صورت تان فومی است، فوم را به به گونه‌ای به صورت تان بزنید که پوست را به طور کامل بپوشاند و آنقدری دست بکشید که خوب کف کند. اگر شوینده‌ کرمی استفاده می‌کنید، باید آن را به گونه‌ای روی صورت تان پخش کنید که یک لایه‌ی نازک کل صورت را بگیرد.

شوینده پوست صورت
شوینده پوست صورت

نتیجه گیری:

۱- استفاده از شوینده های صابونی اصلا توصیه نمی شود. و شوینده ی مناسب پوست باید pH نزدیک به پوست انسان را داشته باشد.

۲-انتخاب یک شوینده مناسب بسیار اهمیت دارد و انتخاب آن نیاز مند تجربه و تخصص است که مشاوران ما به صورت رایگان شما را در این زمینه کمک خواهند کرد.

۳-پاک سازی سطحی پوست به تنهایی کافی نیست و شما باید هر چند وقت یکبار به کمک پاک کننده های عمقی پوست، پوستتان را پاک سازی کنید.

۴-بعد از شیستشو پوست مراقبت های پس از شستشو نباید فراموش شود.

 

پوستی سلامت و شاداب و جوان را برایتان آرزو میکنیم، در کنار شما هستیم

0 دیدگاهبستن دیدگاه‌ ها

ارسال دیدگاه

درخواست مشاوره

*مشاوره رایگان پوست و مو*
*برای مدت و تعداد محدودی قابل انجام می باشد*

با مشاوره ی تخصصی پوست و مو به صورت تلفنی
در زمان شیوع بیماری COVID-19 به صورت رایگان
مراجعات حضوریتان را به مراکز درمانی به حداقل برسانید.

    شماره تماس:

    پاسخ سوال رادر کادر زیر وارد کنید

    قول می دهیم در اسرع وقت با شما تماس بگیریم :)